Sıkça Sorulan Sorular

VAKIF :

Üyelik Koşulları Nelerdir?
T.C. vatandaşı olmak, pilot lisansına sahip olmak, havacılık şirketinde çalıştığını belgelemek.
Üyelik Başvurusu İçin Gerekli Evraklar Nelerdir?
Pilot lisansı, Şirket ID kartı, nüfus cüzdanı, 1 adet fotoğraf, şirkette çalıştığına dair belge.
Vakıf Aidatı Ne Kadar?
50 TL'si bağış olarak alınır.
Ödemeyi Nasıl Yapabilirim?
Kredi kartı veya bankanıza düzenli ödeme talimatı vererek.
Alınan Bağışlar Nasıl Değerlendiriliyor?
Üyelerimizin kendilerine maluliyet yardımı, vefat etmesi halinde kanuni varislere vefat yardımı, çalıştığı şirketten ücret alamamaları veya askerlik durumlarında işsizlik yardımı yapılıyor. Ayrıca vefat eden üyemizin çocuklarına yüksek lisans da dahil olmak üzere eğitim bursu verilmektedir.
İşsizlik Yardımının Koşulları Nelerdir?
12 ay üyelik süresini dolduran ve 50 yaşından gün almamış olan üyemize yönerge esasları dahilinde üyelik sürelerine göre aylık 5.000 TL'sına kadar 12 ay işsizlik süresince geri ödemeli olarak yardım yapılmaktadır.
Her İstenildiği Zaman Üyelikten Ayrılınabilir mi?
Üyelikten kendi isteğiyle ayrılan veya yönetim kurulu kararı ile çıkarılan üyemiz, tekrar üye olmak için müracaat etmeleri halinde yönetim kurulu kararıyla tekrar üye olabilirler.
Üyelik Bilgilerime Nasıl Ulaşabilirim
www.pilotlarvakfi.org.tr adresinden üyelim mali durum güncelleme kısmından. KULLANICI ADI: ATPL NO | ŞİFRE: ATPL NO

LİSANS KAYBI :

Üyelik Koşulları Nelerdir?
T.C. vatandaşı olmak, geçerli sağlık sertifikasına sahip olmak, havacılık şirketinde çalıştığını belgelemek.
Üyelik Başvurusu İçin Gerekli Evraklar Nelerdir?
Vakfa üyelik şartı, sağlık sertifikası fotokopisi, pilot lisansı, şirket ID kartı fotokopileri.
Lisans Kaybının Aidat Ödemelerini Nasıl Yapabilirim?
Kredi kartı veya düzenli ödeme talimatı ile.
Lisans Kaybının Size Sağladığı Faydalar Neledir?
Sağlık nedeni ile uçamaz duruma gelen (KALICI LİSANS KAYBI) veya vefat eden katılımcımızın kanuni varislerine seçtikleri teminat tutarında 250.000TL, 187.500TL, 125.000TL yardım yapılır.
Lisans Kaybı Ne Zaman Geçerlidir?
Sizi pilotlarımızı 7/24 koruma alır, mesai saatleri içinde ve dışında hayat ve ferdi kaza sigortası güvencelerini kapsamaktadır.
Geçici Maluliyet Yardımından Nasıl Faydalanabilirim?
Sağlık nedeni ile uçuşuna 30 gün ve üzerinde ara verilmesi ve üyemizin şirketinden uçuş parası alamaması durumunda; seçilmiş olan teminatın %2'si ve maksimum 24 aya kadar maaş ödemesi yapılmaktadır.
Lisan Kaybı Sisteminde Yardımlar Ne Kadar Sürede Ödenir?
Geçici ve daimi maluliyet ile vefat / ölüm yardımları, gerekli resmi evrakların tamamlanmasından sonra en geç 30 gün içerisinde ödenmektedir.
Lisan Kaybı Sisteminden Çıkmak İstediğinizde Veya Emekli Olmanız Durumunda Faydası Nedir?
Üyemizin rezervinde biriken tüm tutarın ödemesi yapılır. ( Üyelik sürecinde yapılmış yardımlar varsa hesaplanarak bu miktardan düşülür )
Lisans Kaybı Sistemine Erken Girmeniz Neden Önemlidir?
Sisteme girdiğiniz yaş grubunda kalır ve o grubun primlerini ödemeye devam edersiniz.
Lisans Kaybı Sistemine İlerleyen Yaşlarda Girersek Ne Olur?
Sisteme 50 yaş ve üstünde girdiğinizde en düşük teminat olan 100.000 TL teminatı seçebilirsiniz ve yaş durumuna göre bu teminatın %50, %25 ve %10'undan faydalanabilirsiniz.

PİLOT LİSANSI ALMAK İÇİN NE YAPMAK GEREKİR?

Pilot Olmak İçin Türkiye'de Nerelere Başvurabilirim?
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından yetkilendirilmiş olan Uçuş Eğitim Organizasyonları, sivil havacılık sektörüne ihtiyaç duyulan pilot eğitimlerini vermektedir. Sivil havacılık Genel Müdürlüğü tarafından yetkilendirilen Uçuş okulların listesini SHGM internet sitesinden veya aşağıda yer alan bağlantıdan görebilirsiniz. http://web.shgm.gov.tr/sektorel.php?page=ucusEgitimOrganizasyon
Pilot Olmak İçin Ne Mezunu Olmam Gerekiyor?
Uçuş eğitimi almak için Türk Sivil Havacılık Mevzuatına göre lise mezunu olmak yeterlidir. Ancak havayolu işletmeleri çoğunlukla üniversite mezunu pilot istihdamını tercih etmektedir. Lise mezunu olanların havayollarında pilot olarak istihdam edilme şansı düşüktür. Üniversite mezunları arasında da çoğunlukla teknik eğitim alanların tercih edildiği görülmektedir.
Mezuniyet Dışında Dikkat Edilecek Başka Husus Var Mıdır?
Havayolları, pilot adaylarını işe almadan DLR olarak adlandırılan veya buna benzer testlerden geçirmektedir. Bu testlerden başarılı olmak için adayın görsel hafıza, duyu organları arasındaki koordinasyon, konsantrasyon, temel fizik kavramları, üç boyutlu düşünme, algılama hızı ve geçici bellek gibi kriterler ölçülmektedir. Bu özellikleriniz zayıf ise eğitimlerinizi tamamlasanız bile havayollarında pilot olarak istihdam edilebilmeniz mümkün gözükmemektedir.
Pilotluk İçin İngilizce Bilmek Ne Kadar Önemlidir?
Sadece pilotluk mesleğinde değil havacılık sektörünün bütün çalışanlarının İngilizceye hâkim olması çok büyük önem arz etmektedir. Eğitim ve sınavlar İngilizce yapılmakta olup mesleki tüm dokümanlarda İngilizce olarak yayınlanmaktadır. Pilotluk mesleğine adım atmadan önce İngilizce eğitimi konusu muhakkak çok iyi düzeyde çözülmelidir. Konuşma, anlama düzeyinde iyi İngilizcesi olmayanların havayolları tarafından işe alınma imkânı yok gibidir.
Hava Yolu Pilot Lisansına Sahip Olmak İçin Yaklaşık Ne Kadar Ücret Ödemem Gerekir?
Havayolu pilotu (ATPL) lisansına sahip olmak için ödenmesi gereken ücretler, okullar arasında farklılık göstermekle beraber ortalama 80.000 Euro civarındadır. Paranızın karşılığında aldığınızın adil olup olmadığını ancak siz belirleyebilirsiniz. Maliyetleri muhakkak karşılaştırın. Bazı okullar fiyatlarını, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün asgari süre gerekliliklerine dayalı olarak belirlemektedirler; örneğin; hususi pilot lisansı için 45 saat gibi. Diğerleri ise fiyatlarını, "ortalama tamamlama süresi" rakamına dayalı olarak belirlemektedirler. Bazı okullar kitapları ve materyalleri, yer eğitimini, uçuş testini ve yazılı sınav ücretlerini fiyatlarına dâhil etmektedirler. Bazıları ise etmemektedirler. Başka bir deyişle, satır aralarını okuyun ve emsalleri kıyasladığınızdan emin olun. Ülkemizdeki birçok uçuş okulu eğitiminize ilişkin maliyetleri eğitiminiz gerçekleştikçe ödemenize imkân tanımaktadır. Bazı okullar, eğitimleri ile ilgili olarak, ne kadar uzun sürmesine bakılmaksızın lisansınızı sabit fiyat karşılığında alacağınızı taahhüt ederler. Satır aralarını dikkatlice okuyun, zira bu taahhütlerin pek çoğu belirli sayıda uçuş saati sonrasında sona ermektedir. Bu kez amacınızı gerçekleştirememiş olmanız halinde okul size eğitim vermeye devam edecektir; ancak taahhüt edilen tavanın üzerinde gerçekleşen eğitim için ödeme yapmak zorunda kalırsınız. Para iadesi konusunu soruşturunuz. Uçuş eğitimi için önceden ödeme yapmış olmanız, ancak şartların bu eğitime devam etmenizi engellemesi halinde, okulun para iadesi politikası hakkında bilgi sahibi olmanız gerekmektedir.
Hava Yolu Pilot Lisansına Sahip Olmak İçin Ne Kadar Süreye İhtiyaç Var?
Kariyerini pilotluk mesleği üzerine yapmak isteyen ve sonrasında havayollarında çalışmak isteyenlerin eğitimleri ortalama 18 ay sürmektedir.
Birçok Uçuş Okulu Var, Hangisini Tercih Edeceğim, Nelere Dikkat Edeyim?
Genel Müdürlüğümüze çok sık sorulardan biri, uçuş dersleri almak için başvurabileceğim en iyi yer neresidir?" şeklindedir. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, uçuş okullarını bu şekilde bir sıralamaya tabi tutmamaktadır. Amacımız, tüm uçuş okullarının emniyetli bir şekilde işletildiğinden emin olmaktır. Bu okullar, Genel Müdürlüğümüz tarafından, uyulması zorunlu işletme gerekliliklerine ve periyodik denetlemeye tabidirler. Bununla birlikte, uçuş okulunun nasıl seçilmesi gerektiğine yönelik olarak ihtiyaçlarınıza ve bütçenize uyacak bir takım genel tavsiyelerde bulunabiliriz. Genel Müdürlüğümüz tarafından ruhsatlandırılan bütün okullar Pilot eğitimini vermeye yetkilidir. Fiyatlarının farklı olduğu gibi öğrencilere verdikleri hizmette ve eğitimin kalitesinde de farklılıklar olabilir. Okul seçerken öğrencilerin daha doğru karar verebilmeleri açısından aşağıdaki hususlara dikkat etmesi önem taşımaktadır. Gösterişli kitapçıkların ve çekici satış konuşmalarının sizi yanlış yönlendirmesine izin vermeyin. Bilgilendirici öz içeriği arayın. Söz konusu okulun felsefesi, hedefleri ve amaçları sizinkilere uyuyor mu ya da yakın mı? Tecrübenizi genişletmek için çok motorlu eğitim gibi ilave eğitimleri, mali yardımları, yerleşim imkânları mevcut mu? Okulun hâlihazırdaki öğrencilerinin sayısı ile birlikte mezun sayısı, mezunlarının iş bulma oranı, mezunlarının hangi havayollarında çalıştığı, eğitim uçaklarının sayısı ve yaşları, uçuş ve yer dersi öğretmenlerinin sayısı, simülatörlerinin sayısı gibi hususları uçuş okulunu seçimde dikkate alınmalıdır. Bu bilgilerin eğitim alınması planlanan uçuş okulundan yazılı olarak istenmesi daha faydalı olacaktır. Eğitim uçağı, yerde öğrendiklerinizi havada uyguladığınız yerdir Bir okulun sahip olduğu uçak sayısı, faal öğrencilerinin sayısına bağlıdır. Genel anlamda, bir eğitim uçağı dört veya beş tam zamanlı öğrenciye hizmet verir. Bu oran, yarı zamanlı öğrencilerde daha yüksek olabilir. Göz önünde bulundurulması gereken bir diğer husus da filonun basit, ileri ve çok motorlu uçakların karışımı olmasıdır. Uçakların iyi bakımda tutuluyor olması önemlidir. Bu sebeple seçeceğiniz firmanın Genel Müdürlüğümüz denetimlerinde ceza alıp almadığını aldıysa kaç ceza aldığı, cezanın son bir yılda olup olmadığı, uçuş okulunun kazası bulunup bulunmadığı şeklindeki soruları sormanız değerlendirmelerinizde yardımcı olabilir. Ayrıca eğitim kuruluşu ile uçuş saatine dayalı sözleşme yapılmasının uygun olacağı ve böylece eğitim seviyesinin arttırabileceği değerlendirilmektedir. Bu aşamaların tümünden geçtikten sonra, hâlihazırdaki öğrencilerden ve geçmiş dönem mezunlarından referanslar isteyiniz. Böylelikle, bu kişilerin herhangi bir problem yaşayıp yaşamadıklarını ve problemlerinin nasıl çözüme kavuşturulduğunu öğrenebilirsiniz. Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
PPL HUSUSİ PİLOT LİSANSI KURSU:
  • En az 18 yaşında olmak,
  • En az lise ve dengi okul mezunu olmak,
  • SHGM' ce yetkilendirilmiş havacılık tıp merkezleri tarafından düzenlenmiş geçerli sağlık sertifikasına sahip olmak.
PPL kursu, 3-6 ay arasında bir eğitimi kapsamaktadır. 45 saat + 05 (gece isteğe bağlı) 50 saat uçuş eğitimi verilir. Bu eğitimin sonunda aday, pilot lisansına işlenen sınıf ve tipte hobi, eğlence ve hususi amaçlı uçuşlarda pilot olarak uçabilirler. Ancak Havayolunda çalışmak isteyen pilot adayları Hususi Pilot Lisansı eğitiminden sonra ATPL olarak adlandırılan Havayolu Nakliye Pilotu kursuna devam etmelidirler.
ATPL ENTEGRE HAVAYOLU NAKLİYE PİLOTU KURSU:
  • En az 18 yaşında olmak,
  • En az lise ve dengi okul mezunu olmak,
  • SHGM' ce yetkilendirilmiş havacılık tıp merkezleri tarafından düzenlenmiş havayolunda pilotluk yapmasında engel olmadığını gösteren geçerli sağlık sertifikasına sahip olmak,
  • İyi derecede İngilizce bilmek,
  • SHGM tarafından yetkili kılınmış Uçuş Eğitim Organizasyonlarında gerekli teorik bilgi ve uçuş eğitimini başarıyla tamamlamış olmak,
  • Teorik bilgi sınavlarında ve uçuş yetenek testinde başarılı olmak.
Uçuş eğitimine yeni başlayan ya da ICAO Ek 1'e göre düzenlenmiş PPL Uçak veya PPL Helikopter lisans sahibi adaylar bu eğitime kabul edilir. İlk defa uçuş eğitimine başlayacak aday, öğrenci pilot şartlarını karşılamalıdır. Kurs en az 12 en fazla 36 ay arasında bir eğitimi kapsamaktadır. En az 750 saatlik teorik bilgi eğitimi ve hava aracı tip yetkisi eğitimi içermeyen en az 195 saatlik uçuş eğitimini kapsar. Bu eğitimin sonunda pilotlar ticari hava taşımacılığında ( havayollarında) çok pilotlu, çok motorlu uçaklarda ikinci pilot olarak görev yapabilecek düzeyde eğitilir ve CPL/IR(A) lisans ve sertifikası sahibi olurlar
Pilotlar Vakfı